مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

گزارش‌هایی از حمله به سفارت ایران در لاهه+فیلم

یک روزنامه هلندی با انتشار فیلمی از یورش به سفارت کشور ایران در شهر «لاهه» هلند خبر داده میباشد .م

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

از هجوم به سفارت کشور‌ایران در لاهه+فیلم به گزارش تیم بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرنامه هلندی با انتشار فیلمی از حمله به سفارت کشور ایران در شهر «لاهه» هلند خبر داده هست .

حساب قانونی پرتیراژترین مجله هلند «De Telegraaf» در توئیتر و «یوتیوب» فیلمی منتشر کرده که عده‌ای را در هم اکنون هجوم به سفارت کشور ایران و بالا رفتن از نرده‌های آن نشان می دهد . یکی از افرادی که در این فیلم چشم می‌شود پرچمی به دست دارااست که ظاهراً مربوط به گروهک تروریستی «الاحوازیه» میباشد .

«راف سانچز»، خبر نگار خبرنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» نیز هنگام بازنشر این فیلم موادتشکیل دهنده الاحوازیه را عامل این یورش معرفی کرده می‌باشد . با این حال، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این یورش را به عهده نگرفته است .

یکی از صحنه‌های فیلم منتشر شده نشان می‌دهد عاملان تعرض به سفارت به سمت نیروهای پلیس که قصد رویا رویی با آن ها دارند نیز حمله‌ور میگردند .

خبرگزاری فارس به طور جدا نمی‌تواند صحت این فیلم یا عامل ها دخیل در حمله ادعایی را تأیید کند .

 

 

این فیلم یک روز پس از آن منتشر شده که اتحادیه اروپا بر پایه ادعاهای دانمارک، اولین دور تحریم‌ها مقابل کشور ایران سپس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام را اعمال کرد .

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال سرازیر بدون ارائه هیچ مستنداتی دست اندرکاران منتسب به کشور‌ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور مجرم کرد . جمهوری اسلامی ایران قویاً این داعیه را تکذیب کرده می‌باشد .

«محمد جواد ظریف»، وزیر کارها خارجه ایران به این تحریم‌ها عکس العمل نشان داده و از این‌که کشورهای اروپایی به پناه‌گاهی برای تروریست‌های ضدایرانی تبدیل شده‌اند انتقاد کرده میباشد .

ظریف، روز سه‌شنبه در توئیترش نوشت: «اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین- گروهی که ۱۲۰۰۰ اهل ایران را به قتل رساند و به صدام برای جنایت درمقابل کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه میدهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می نمایند . اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمیکند .»

ردپای
صهیونیسم در ادعاها و ملازمت و همراهی اروپا
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت اعتراف کرده که تل‌آویو پشت ادعاهای دانمارک درمقابل کشور‌ایران قرار دارد . رسانه‌های صهیونیستی هم اعتراف کرده‌اند اطلاعات منجر به ادعاهای ضدایرانی دانمارک، از شیوه موساد در اختیار کپنهاگ قرار گرفته میباشد .

همراهی کشورهای اروپایی با ادعاهای رژیم صهیونیستی در حالی می‌باشد که کشورهای اروپایی بعد از خروج ایالات متحده از برجام وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی برای ایران، این توافق را محافظت نمایند . این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر مبادرت ایالات متحده تا کنون موفقیتی در اقدامات عملی وعده‌داده گردیده برای نگهداری این توافق کسب نکرده‌اند .

اروپایی‌ها
و برجام
اتحادیه اروپا همچنین علی‌رغم مخالفت با تصمیم ایالات متحده در مورد برجام با بقیه ادعاهای این میهن در زمینه‌ فعالیت‌های موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همسو شده می باشد .

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا این که برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ در میان کشور‌ایران و پنج مرزوبوم عضو دایم شورای امنیت اداره ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد .

دولت ایالات متحده از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و عملکرد برای کاستن از مزایای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از آن را آغاز کرد . با روی عمل آمدن «دونالد ترامپ» به تیتر رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای بیرون خواهد کرد .

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه ایالات متحده را از برجام بیرون کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد .

او شامگاه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای او‌لین بسته تحریم‌ها برعلیه کشور ایران را صادر کرد . دومین بسته تحریم‌ها که بخش‌های کشتی‌رانی، مالی و انرژی ایران را انگیزه قرار می دهند هم از روز ۱۴ آبان‌ماه از رمز گرفته شده‌اند .

دولت ترامپ، در این بسته تحریم‌ها از تلاش‌های اولیه برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران عقب‌نشینی کرده و برای ۸ کشور معافیت از تحریم‌های نفتی صادر کرد .

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

تصمیم ترامپ برای اعمال مجدد تحریم‌ها علیه کشور ایران با مخالفت‌های متعددی در سراسر دنیا رو به شده می باشد و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی به مخالفت با آن برخاسته‌اند .

انتهای
پیام/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ دی ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۰:۳۲ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)