مرجع اخبار رسمی مرجع اخبار رسمی .

مرجع اخبار رسمی

در مسئله بیمه‌نامه فرد ثالث و بدنه اتومبیل

در
مسئله بیمه‌نامه فرد ثالث و بدنه اتومبیل را بخش اعظم بدانیم خودروها و وسایل نقلیه بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند و برای جبران رویدادها احتمالی ضروری است که اطلاعاتی در مسئله طریق بیمه کردن آنها، و قانون ها مربوطه داشته باشیم که در این مطلب به اختصار توضیح داده می گردد .
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیمه توسعه و گسترش فردا، افرادی که در یک جامعه زندگی می‌نمایند بایستی تابع مقررات و ضوابط نظامات آن جامعه بوده و عملی خلاف ضوابط موضوعه انجام ندهند . حال چنانچه فردی چه از روی عمد و چه به علت بی‌احتیاطی و غفلت مرتکب عملی خلاف قانون و قانون ها حاکم شود، مسئول بوده و مجازات خواهد شد و در صورتی که فعالیت آن ها موجب لطمه جانی یا این که مالی به دیگری شود، موظف هستند ضرر وارده را جبران نماید . به این ترتیب برای یک شخص خاطی دو گونه مسئولیت ممکن است وجود داشته باشد یک عدد مسئولیت جزایی و دیگری مسئولیت دولتی .

مرجع اخبار رسمی

مسئولیت جزایی هنگامی به وقوع پیوستن پیدا می نماید که شخصی به علت کار خلافی که انجام داده بایستی مجازات شود که این مجازات ممکن هست از نوع حبس، تبعید و یا این که پرداخت مبلغ به تیتر جریمه باشد . مسئولیت جزایی قابل بیمه کردن نمی‌باشد در واقع بیمه مسئولیت جزایی مغایر ضوابط و نظامات یک جامعه می باشد اشخاص یک جامعه حق به کار گیری از پوشش بیمه برای مجازات‌هایی که به سبب ساز نقض مقررات باید متحمل شوند ندارند ولو این‌که فعالیت خلاف آن‌ها عمدی نباشد .

مسئولیت مدنی هنگامی مصداق پیدا می‌نماید که فردی مکلف به جبران زیانی شود که به دیگری وارد کرده است مثلاً صاحب یک ماشین موظف میباشد چنانچه به علت برخورد ماشین او به افراد ثالث و یا به اتومبیل یا این که شئ دیگر، خسارتی به طرف پیش‌روی وارد شده باشد، در صورتی که قانوناً مسئول باشد باید ضرر آن فرد را جبران کند . واضح می باشد یک شخص ممکن می باشد به علت عملی که مرتکب شده هم مسئولیت جزایی داشته باشد و نیز مسئولیت مدنی . مسئولیت مدنی قابل بیمه کردن می‌باشد که این بیمه در چارچوب شرایط و قوانین خویش انجام می‌گیرد .

در مرزوبوم ما بیمه فرد ثالث اتومبیل وضعیت ناخواسته و بیمه بدنه موقعیت از روی اراده دارااست .

در بیمه اتومبیل، وسیله نقلیه عبارت است از هر جور وسیله نقلیه موتوری زمینی و شهری و میان شهری اتومبیل، وانت، کامیونت، کامیون، تریلی، اتوبوس، موتورسیکلت و یا این که هر دسته وسیله نقلیه دیگری که با نیروی محرکه موتور حرکت می کند .

بیمه‌گر، کمپانی بیمه‌ای می‌باشد که خصوصیات آن در این بیمه‌نامه درج می گردد و در ازای دریافت حق بیمه، جبران ضرروزیان احتمالی را طبق حالت بیمه‌نامه به عهده می گیرد .

بیمه‌گذار، شخص واقعی یا حقوقی است که صاحب زمینه بیمه می‌باشد یا این که به یکی از عناوین قانونی، نمایندگی صاحب یا این که ذینفع را داشته یا این که مسئولیت حفظ مورد بیمه را از طرف صاحب داراست و قرارداد بیمه را با بیمه‌گر انعقاد می‌نماید و با مسئولیت پرداخت حق بیمه آن است .

انواع
پوشش‌های بیمه‌ای برای وسائط نقلیه موتوری زمینی
پوشش بیمه‌ای بدنه: در بیمه خودرو گهگاه تعهد بیمه‌گر، جبران ضرر وارد به خود وسیله نقلیه بیمه‌شده هست . به عبارت دیگر بیمه گر با بیمه نمودن وسیله نقلیه تعهد مینماید چنانچه به علت هر یک از رویدادها مشمول بیمه خسارتی به وسیله نقلیه وارد شده و یا کلاً از در میان برود ضرر وارده را جبران کند . این پوشش بیمه‌ای به بیمه بدنه خودرو دارای اسم و رسم گردیده می‌باشد .

پوشش بیمه‌ای مسئولیت مدنی: چنانچه بیمه گر تعهد نماید که اگر اتومبیل بیمه‌شده موجب پیدایش ضرروزیان اعم از جانی یا مالی به افراد دیگری غیر از بیمه‌گذار گردد و بیمه‌گذار یا راننده مسؤل جبران خسارت وارده باشد، ضرر وارده را پرداخت نماید این گونه بیمه را بیمه مسئولیت می‌نامند که اصطلاحاً به بیمه شخص ثالث ماشین مشهور شده می‌باشد .

اکنون با اعتنا به پوشش‌های بیمه‌ای یاد شده بیمه ماشین را در دو بخش بیمه شخص ثالث و رویدادها راننده در این نوشته و بیمه بدنه خودرو در متن بعدی قضیه آنالیز قرارمی گیرد .


برچسب: مرجع اخبار رسمی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۴:۰۱ توسط:پایشگر موضوع: نظرات (0)